Wiedza i doświadczenie pracowników Grupy PZU stanowią ogromny kapitał firmy.
Rozumiejąc, jak duże jest jego znaczenie dla społeczeństwa i gospodarki, firma chętnie uczestniczy w różnego rodzaju wydarzeniach i konferencjach na rzecz rozwoju biznesu, nauki, nowych technologii i edukacji finansowej. Ważnym przykładem dzielenia się wiedzą ekspercką są również programy kierowane do młodego pokolenia oraz współpraca ze środowiskiem akademickim. To również sposób, by dotrzeć do grona ambitnych studentów, którzy w niedalekiej przyszłości pojawią się na rynku pracy i będą mogli rozpocząć swoją karierę zawodową właśnie w PZU.
Inicjatywy PZU – dzielenie się wiedzą
Inicjatywy PZU kierowane do środowiska akademickiego realizowane są aktualnie pod hasłem PZU Student Talent. Programy te umożliwiają zdobycie praktycznej wiedzy, pierwszych doświadczeń zawodowych oraz poznanie kultury organizacyjnej dużej firmy. Są to m.in.: ogólnopolski program praktyk i staży, Dni Otwartego Biznesu, program Ambasador.
Zapewnia napływ młodych talentów do organizacji i budowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. W 2022 roku do udziału w nim zaaplikowało blisko 2 500 studentów oraz absolwentów. Po odbyciu ponad 230 zdalnych spotkań z kandydatami zrekrutowano 51 uczestników: 30 praktykantów i 21 stażystów. Program rozpoczął się w lipcu – praktyki trwały trzy miesiące, a staże pół roku. Odbywały się w różnych obszarach biznesowych i lokalizacjach, m.in.: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Uczestnicy wzięli udział w dwudniowym cyklu szkoleń, które dotyczyły tematyki innowacyjności, design thinking, kompetencji przyszłości, dobrej komunikacji i współpracy. Po zakończeniu programu współpracę z PZU kontynuuje blisko 70% stażystów. Zgodnie z wynikami przeprowadzonej ankiety ewaluacyjnej 100% ankietowanych praktykantów potwierdza, że program spełnił ich oczekiwania.
To kolejne flagowe działanie PZU w obszarze dzielenia się wiedzą ekspercką. Są to praktyczne warsztaty dla studentów z całej Polski, w trakcie których studenci mierzą się z realnymi problemami biznesowymi i poznają specyfikę codziennych wyzwań w wybranym przez siebie obszarze. Mogą też poszerzyć wiedzę zdobytą na studiach. W 2022 roku projekt odbył się w dniach 28-30 listopada w PZU Park i dotyczył obszarów takich, jak: innowacje, sprzedaż korporacyjna, ESG, IT, modelowanie ryzyka, e-commerce. Wzięło w nich udział blisko 120 uczestników.
To zespół aktywnych studentów, którzy reprezentują Grupę PZU na swoich uczelniach. Pomagają angażować w projekty PZU najlepszych studentów, współpracują z lokalnymi biurami karier, rekomendują projekty studenckie, w które warto się zaangażować. Dzięki swoim aktywnościom, takim jak: działalność w samorządach, organizacjach i kołach naukowych są znani na uczelniach, co wpływa na większą efektywność wspólnych działań. Rekrutacja tegorocznych Ambasadorów odbyła się w pełni zdalnie. Całoroczną współpracę rozpoczęło dwudniowe spotkanie, które odbyło się stacjonarnie w PZU Park. W roku akademickim 2022/2023 w największych ośrodkach akademickich w Polsce aktywnie działa 17 Ambasadorów PZU. Są oni bardzo dużym wsparciem dla PZU w trakcie rekrutacji do flagowych programów dla studentów.
Dobre praktyki PZU i PZU Życie
W 2022 roku PZU wziął udział w VII edycji programu „Go4Poland – Wybierz Polskę!” organizowanego przez Fundację GPW, w ramach którego firma zaangażowała się w program praktyk program mentorski, a także w Letnią Szkołę Go4Poland. Eksperci PZU dzielili się ze studentami wiedzą z zakresu marketingu w sporcie, programów oszczędnościowych i obszaru ESG. Kontynuowane było również partnerstwo ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. W ramach tej współpracy pracownicy PZU wzięli udział w targach pracy „Dzień Kariery SGH”, wydarzeniu – konsultacje kariery SGH, a w magazynie Gazeta SGH regularnie pojawiają się materiały promujące programy skierowane do studentów. Firma ma również pierwszeństwo udziału w projektach organizowanych przez uczelnię. PZU zaangażował się także w projekt „Dobra Kariera” organizowany przez Instytut Staszica i objęty patronatem Ministerstwa Aktywów Państwowych, którego celem jest rozwój talentów (studentów i absolwentów) z całej Polski.
Wszystkie podjęte działania i powyższe współprace przekładają się na jakościowe CV, które trafiają do PZU w związku z projektami adresowanymi do studentów oraz na juniorskie stanowiska pracy.
Dobre praktyki PZU i PZU Życie
Kampanie marki pracodawcy „Dla Profesjonalistów. Dla Ciebie” oraz << Silni w IT >>
W 2022 roku kontynuowano działania promujące PZU jako atrakcyjnego pracodawcę pod hasłem „Dla Profesjonalistów. Dla Ciebie”. Komunikacja podkreślała atrybuty pracodawcy stanowiące trzon Employer Value Proposition PZU, czyli propozycji wartości pracowniczych. Są to przede wszystkim stabilność zatrudnienia, równowaga miedzy pracą a życiem osobistym, przyjazna atmosfera pracy oraz rozwój zawodowy i ciekawe projekty.
Dodatkowo w 2022 roku uruchomiono kampanię promującą pracę w obszarze IT PZU – <>, której celem jest budowanie świadomości marki pracodawcy wśród specjalistów w tej dziedzinie. Potrzeba realizacji dodatkowych działań dla tej grupy docelowej wynika z braku odpowiedniej liczby kandydatów na rynku pracy i ogromnej konkurencji w zakresie pozyskiwania ich do pracy. Kampania PZU podkreśla nastawienie organizacji na nowoczesne rozwiązania, skalę działania, cenioną przez pracowników przyjazną atmosferę środowiska pracy oraz realny wpływ każdego pracownika na podejmowane działania.