- stała, otwarta komunikacja pomiędzy pracownikami i pracodawcą;
- bieżący dialog ze związkami zawodowymi;
- angażujące miejsce pracy.
|
- zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju;
- budowanie zrozumienia dla realizacji strategii i osiąganych wyników;
- aktywizacja pracowników do udziału w nowych inicjatywach;
- promocja dobrych praktyk pracy hybrydowej i optymalnego stylu pracy;
- współpraca i rozumienie potrzeb między 4 pokoleniami pracowników, współpraca międzyobszarowa;
- przygotowanie i adaptacja do zmian i sytuacji kryzysowych;
- angażowanie w inicjatywy i akcje społeczne (ESG, wolontariat);
- profilaktyka zdrowia i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu;
- wzmacnianie odpowiedzialności za własny rozwój i dobrostan;
- budowanie poczucia wpływu na wyniki, decyzje i środowisko pracy;
- zapewnienie związkom zawodowym dialogu z pracodawcą w związku z wymogami prawa oraz potrzebą utrzymywania dobrych relacji
z przedstawicielami pracowników.
|
- badanie zaangażowania, badania typu pulse check, focus group, sondaże;
- jasne, mierzalne cele do realizacji rozliczane kwartalnie lub rocznie;
- bezpośrednie spotkania i rozmowy z przełożonym roczne lub kwartalne;
- spotkania wewnętrzne, zespołowe;
- skrzynki funkcyjne do wyjaśniania niejasności;
- czaty, fora dyskusyjne;
- kampanie informacyjne o możliwościach rozwoju, pomocy i wsparcia;
- promowanie angażujących form i narzędzi np.: platforma grywalizacyjna, czaty online z ekspertami, infolinie;
- debaty na żywo z ekspertami i liderami organizacji;
- propagowanie prostego języka;
- angażowanie do kreowania zmian w środowisku pracy np.: powołanie grup ambasadorów;
- przygotowanie menedżerów do prowadzenia otwartego dialogu z pracownikami, zawierania kontraktów, dyskusji;
- zapraszanie związków zawodowych do udziału w procesach konsultacyjnych, jak i uzgodnieniowych, a także bieżące informowanie o istotnych zmianach w funkcjonowaniu spółki;
- program wsparcia pracowników #rozmawiajMY;
- program #DobryStan – dążenie do równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym;
- wewnętrzny portal/intranet;
- newsletter ogólnofirmowy i newslettery tematyczne;
- akcje informacyjne i poszerzające wiedzę o organizacji;
- webinaria z udziałem ekspertów;
- transmisja kwartalnych spotkań wynikowych z udziałem członków zarządu;
- materiały video wyświetlane w siedzibie spółki;
- system zgłaszania naruszeń (whistleblowing).
|